Zautomatyzowana jazda: Grupa Volkswagen rozszerza współpracę z Mobileye
- Grupa Volkswagen i firma Mobileye wdrożą nowe funkcje zautomatyzowanej jazdy do produkowanych seryjnie samochodów
- Mobileye dostarczy technologie oparte na platformach Mobileye SuperVisionTM i Mobileye ChauffeurTM
- Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche wykorzystają te rozwiązania do szybkiego wprowadzenia nowych funkcji premium do swoich modeli
- Mobileye dostarczy rozwiązania technologiczne do autonomicznej jazdy także dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze
„Naszym celem jest zaoferowanie klientom na całym świecie wyjątkowych produktów z najnowocześniejszą technologią” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen i Porsche. „Nowe funkcje zautomatyzowanej jazdy znacznie zwiększą komfort i bezpieczeństwo. Rozwiązania będą dostosowane do naszych marek i produktów, sprawią, że każda podróż będzie wyjątkowym doświadczeniem. Mobileye jest partnerem reprezentującym najwyższy poziom, chcemy wspólnie z nim kształtować przyszłość motoryzacji” – dodał Blume.
Grupa Volkswagen i Mobileye od pewnego czasu współpracują nad zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy. W przyszłości Mobileye ma również dostarczać technologie dla funkcji jazdy poziomu 2 (częściowo zautomatyzowana jazda) w ramach Grupy Volkswagen. Gdy takie funkcje będą dostępne, kierowcy będą mogli zdjąć ręce z kierownicy, ale muszą kontrolować to, co dzieje się z samochodem i w razie potrzeby zainterweniować. Ponadto Volkswagen współpracuje z Mobileye nad funkcjami poziomu 3 (wysoce zautomatyzowana jazda). Na tym poziomie pojazd będzie w stanie tymczasowo przejąć zadania związane z prowadzeniem pojazdu w określonych obszarach, a kierowca nie musi stale monitorować tego, co się dzieje. Volkswagen i Mobileye wspólnie rozwijają te technologie w systemach stosowanych w różnych markach.
Niektóre funkcje opracowane przez Mobileye są już gotowe do wdrożenia do produkcji w ramach nowej architektury oprogramowania E3 1.2 do aut premium. Jej opracowywanie jest nadzorowane przez Cariad i będzie stopniowo wdrażane w Grupie przez marki Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche. W ramach strategii produktowej marki samodzielnie decydują o konkretnym wdrożeniu systemów i dostosowują je do specyficznych dla marki oczekiwań.
Ponadto marka Volkswagen Samochody Dostawcze ma być zaopatrywana przez Mobileye w oprogramowanie i sprzęt do osiągnięcia poziomu 4 (w pełni zautomatyzowana jazda). Volkswagen ADMT, spółka zależna Grupy Volkswagen, wdroży te komponenty w elektrycznych platformach, dla Volkswagena ID. Buzz. Celem Volkswagen ADMT jest wprowadzenie autonomicznych pojazdów ID. Buzz do produkcji seryjnej na potrzeby mobilności i usług transportowych.
„Jesteśmy dumni, że możemy ściśle współpracować z Grupą Volkswagen, by uczynić jazdę bezpieczniejszą, bardziej zautomatyzowaną i dającą więcej satysfakcji” – powiedział prof. Amnon Shashua, prezes i dyrektor generalny Mobileye. „Dzięki tym programom widzimy, że Grupa Volkswagen jest liderem w branży w zakresie dostarczania klientom na całym świecie zaawansowanej technologii wspomagania kierowcy opartej na sztucznej inteligencji oraz opracowywania nowych usług z wykorzystaniem pojazdów autonomicznych” – dodał Shashua.
Grupa Volkswagen zaostrza strategię rozwoju systemów wspomagania kierowcy
Volkswagen doprecyzowuje podział zadań w zakresie rozwoju systemów wspomagania kierowcy między innowacje wewnętrzne i współpracę w zakresie nowych architektur oprogramowania E3 1.2 i E3 2.0. Usprawni to procesy i zmniejszy złożoność. Wraz ze strategicznymi partnerami, takimi jak Mobileye, Grupa Volkswagen przyspieszy wprowadzenie architektury E3 1.2 dla segmentu premium, podczas gdy w dłuższej perspektywie Grupa będzie polegać na własnym kompletnym oprogramowaniu do zautomatyzowanej jazdy we wszystkich markach.
W przypadku przyszłej architektury E3 2.0, Grupa Volkswagen planuje wykonać kolejny krok i skonsolidować swoje zasoby i obowiązki rozwojowe w ramach własnej spółki programistycznej Cariad. Wspólnie z firmą Bosch, Cariad zamierza opracować kompletny system będący własnością Grupy. Zostanie on zintegrowany z przyszłą, w pełni elektryczną, w pełni cyfrową i wysoce skalowalną platformą mechatroniczną Grupy, SSP.
„Zaostrzamy naszą strategię rozwoju systemów wspomagania kierowcy, jednocześnie zwiększając naszą koncentrację na kliencie. Skupiamy się na szybkiej i niezawodnej dostawie” – powiedział Michael Steiner, szef działu badań i rozwoju Grupy Volkswagen oraz członek zarządu ds. badań i rozwoju Porsche.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.