Škoda
Plan Škody na nadchodzące lata jest jasno określony: firma do 2027 roku zainwestuje łącznie 5,6 miliarda euro w elektromobilność. W ciągu najbliższych kilku lat czeski producent samochodów zaprezentuje sześć modeli z napędem wyłącznie elektrycznym. Jednocześnie ważnym filarem działalności Škody w fazie transformacji pozostaną nowoczesne i wydajne silniki spalinowe. Jedno jest pewne wszystkie przyszłe pojazdy Škody będą oferować prawdziwą wartość dodaną i będą mogły pochwalić się przydatnymi funkcjami i intuicyjną obsługą.
Jeśli chodzi o strategię, Škoda Auto wykorzystuje swoje doświadczenie na rynkach rozwijających się, aby w nadchodzących latach nadal zwiększać obecność marki, wykorzystując jej mocne strony we wrażliwym na koszty segmencie małych aut. Jednocześnie czeska marka będzie zwiększała swój udział w rynku europejskim, aby do 2030 roku znaleźć się wśród pięciu najlepiej sprzedających się marek w regionie.
Škoda wyznaczyła sobie również ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju: producent uczynił ten temat integralną częścią swojej strategii „NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030”. Na przykład udział modeli z napędem wyłącznie elektrycznym w europejskiej sprzedaży marki ma przekroczyć 70 procent do 2030 roku, a emisja floty ma zostać zmniejszona o ponad połowę w porównaniu z rokiem 2020. Ponadto, Škoda planuje do 2030 roku osiągnąć neutralny bilans emisji CO2 przy produkcji w swoich czeskich zakładach.
Strona internetowa marki Skoda:
www.skoda-auto.pl
Strona dla mediów:
prportal.skoda.pl