Škoda
W obecnej dekadzie, dekadzie transformacji NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030 firma stanie się bardziej cyfrowa i coraz więcej modeli będzie mieć napęd elektryczny. SKODA chce do 2030 roku stać się jedną z pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie. Plan ma się udać dzięki przystępnym cenowo modelom i szerokiemu portfolio modeli z napędem elektrycznym. Firma chce znaleźć się w czołówce rankingów sprzedaży w Indiach i Afryce Północnej. Firma ma również ambicje, aby doświadczenia użytkowników (UX) były coraz lepsze, zgodnie z hasłem „Simply Clever”. Do 2030 roku SKODA chce uzyskać neutralny bilans emisji CO2 w swoich zakładach w Indiach i Czechach.
Pomimo pandemii koronawirusa i problemów z dostępnością półprzewodników, SKODA w roku podatkowym 2021dostarczyła klientom na całym świecie 878 200 pojazdów. Nowe modele, w tym Fabia i odświeżony Kodiaq, sprzedają się świetnie. Popyt na model Enyaq iV, pierwszy w pełni elektryczny SUV marki, znacznie przekroczył oczekiwania – auto znalazło prawie 45 000 nabywców. Czeski producent samochodów w tym roku poszerzy ofertę o kolejną odmianę nadwoziową – Enyaq Coupe iV. Ponadto nowe oprogramowanie pozwoli zwiększyć zasięg, skróci czas ładowania, zwiększy komfort i zoptymalizuje obsługę. W Indiach nowy Kushaq, pierwszy model opracowany w ramach projektu INDIA 2.0, zapewnił SKODZIE znaczny wzrost (o 108,9 procent więcej niż rok wcześniej). Niedawno rozpoczęła się w tym kraju produkcja drugiego modelu, sedana Slavia, który zapewni marce dalszy wzrost w popularnym segmencie A0.
Jednocześnie w ramach Grupy Volkswagen SKODA wzięła odpowiedzialność za regiony Afryki Północnej i Rosji, a także za globalną platformę MQB-A0. Na jej bazie SKODA i Volkswagen będą opracowywać nowe modele na rynki o dużym potencjale wzrostu, takie jak Indie, Afryka, kraje ASEAN i Ameryka Łacińska.
Strona internetowa marki Skoda:
www.skoda-auto.pl
Strona dla mediów:
prportal.skoda.pl