Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen
Wolfsburg Niemcy
ROK ZAŁOŻENIA 1937
182 860 PRACOWNICY

Dla milionów ludzi Volkswagen jest uosobieniem mobilności.

Marka Volkswagen nierozerwalnie związała swoją przyszłość z elektromobilnością i rozwojem na płaszczyźnie oprogramowania. W 2020 roku Volkswagen świętował debiut elektrycznego modelu ID.3, pierwszego samochodu zbudowanego na platformie MEB. Marka poszerzyła portfolio aut elektrycznych o SUV-a ID.4, w 2022 roku do oferty dołączył Volkswagen ID.5. To tylko początek szeroko zakrojonej ofensywy.

Dzięki wprowadzeniu strategii ACCELERATE, Volkswagen będzie gotowy na zmiany, które są nieuniknione w branży motoryzacyjnej. Marka do 2026 roku przeznaczy ok. 18 mld euro na inwestycje w elektromobilność, hybrydyzację i cyfryzację. W ramach globalnej elektrycznej ofensywy Volkswagen zwiększy udział dostaw samochodów elektrycznych w Europie do ponad 70 procent. W Stanach Zjednoczonych i Chinach w tym samym okresie marka zamierza osiągnąć udział w rynku pojazdów elektrycznych na poziomie ponad 50 procent. By stało się to możliwe, Volkswagen będzie co roku wprowadzał na rynek co najmniej jeden nowy w pełni elektryczny model. Celem jest pełna elektryfikacja oferty modelowej w Europie najpóźniej do 2035 roku.

Volkswagen zamierza osiągnąć neutralny bilans emisji CO2 najpóźniej do 2050 roku. Równocześnie marka przyspiesza prace nad innymi ważnymi zagadnieniami przyszłości: Integracja oprogramowania w pojazdach oraz cyfrowe doświadczenie klienta staną się ważnymi kluczowymi kompetencjami. Wdrażając modele biznesowe oparte na danych, Volkswagen chce przyciągnąć nowe grupy klientów i pozyskać dodatkowe źródła dochodów. Marka Volkswagen stale umacnia swoją pozycję jako najbardziej atrakcyjna marka w zakresie zrównoważonej mobilności.


Strona internetowa marki Volkswagen:
www.volkswagen.pl

Strona dla mediów:
www.vw-press.pl