Audi

Audi

Audi
Ingolstadt Niemcy
ROK ZAŁOŻENIA 1909
85 437 PRACOWNICY

Audi chce odgrywać wiodącą rolę w kształtowaniu elektrycznej i cyfrowej mobilności przyszłości. Dzięki takim modelom jak Q4 e-tron i e-tron GT Audi znacząco przyspieszyło elektryfikację swojej floty.



„Przewaga” to międzynarodowa obietnica Audi, co oznacza, że marka z czterema pierścieniami konsekwentnie koncentruje się na mobilności przyszłości w wersji premium: połączonej, zrównoważonej, elektrycznej i autonomicznej. Audi odgrywa wiodącą rolę w Grupie Volkswagen, jeśli chodzi o rozwój innowacyjnych technologii. Jest to możliwe m.in. dzięki platformie PPE, przeznaczonej do elektrycznych samochodów klasy premium. Audi kontynuowało w ubiegłym roku swoją kampanię elektryfikacji, prezentując model e-tron GT. Czterodrzwiowe coupe, występujące także w wersji RS to nowoczesne wcielenie klasycznego Gran Turismo. Audi znacząco przyspieszyło elektryfikację swojej oferty, wprowadzając kompaktowe modele Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron. Pod odważnym nadwoziem oba SUV-y oferują obszerne wnętrze, praktyczność na co dzień oraz świetne osiągi podczas ładowania i jazdy. W zależności od wersji zasięg może wynosić nawet ponad 500 km. Opcjonalny wyświetlacz head-up wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość to prawdziwy przełom w zakresie obsługi. W 2021 roku Audi zaprezentowało również samochody koncepcyjne: A6 e-tron concept, które jest wizją samochodu elektrycznego przyszłości, opartego na platformie PPE. Koncepty Audi skysphere i grandsphere wskazują kierunek, w którym będzie się rozwijać segment premium. Oba auta wyróżniają także odważne wnętrza i nowy, cyfrowy ekosystem.

Mimo trudnych warunków Audi dostarczyło klientom łącznie 1,7 mln samochodów, tyle samo, co rok wcześniej. Wzrosty zanotowano w Wielkiej Brytanii (o 9,4 procent), Włoszech (o 9,9 procent), Francji (o 10,2 procent) i w USA (o 5 procent).

Sprzedaż marki Audi w roku finansowym wyniosła 1 mln pojazdów, tyle samo co rok wcześniej. Chińska spółka joint venture FAW-Volkswagen sprzedała kolejne 644 tys. lokalnie wyprodukowanych pojazdów Audi (rok wcześniej 656 tys.). Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się serie Q3, Q5, Q7, Q8 i A5, a także nowy Q4 e-tron.



Strona internetowa marki Audi:
www.audi.pl

Strona dla mediów:
audi-mediacenter.pl