Stal dla zrównoważonej mobilności: nowy etap współpracy Grupy Volkswagen i Thyssenkrupp Steel
- Grupa Volkswagen i Thyssenkrupp Steel podpisały porozumienie dotyczące dostaw stali o obniżonej emisji CO₂
- Wykorzystanie stali bluemint® pomoże Volkswagenowi w redukcji emisji CO₂ w łańcuchu dostaw i osiągnięciu celów klimatycznych
- Partnerstwo między obiema firmami będzie wspierać innowacje w produkcji samochodów, w tym niestandardowe rozwiązania dla elektromobilności
„Dekarbonizacja łańcuchów dostaw jest decydującym czynnikiem dla Grupy Volkswagen na drodze do neutralności węglowej. Chcemy osiągnąć ten cel najpóźniej do 2050 r., a wykorzystanie stali niskoemisyjnej jest ważnym krokiem w kierunku uczynienia łańcuchów dostaw Grupy Volkswagen jeszcze bardziej przyjaznymi dla środowiska. To porozumienie z Thyssenkrupp jest istotnym elementem naszego strategicznego ukierunkowania na wykorzystanie stali niskoemisyjnej” – powiedział Dirk Grosse-Loheide, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za zakupy i członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy Volkswagen.
„Podpisanie porozumienia stanowi ważny krok na naszej drodze do dekarbonizacji kluczowych procesów przemysłowych w Niemczech. Nasze wieloletnie partnerstwo z Grupą Volkswagen pokazuje, że oprócz prac nad rozwojem technicznym, możemy również współpracować w celu poczynienia wielkich postępów w kierunku zrównoważonej przyszłości” – powiedział Dennis Grimm, rzecznik zarządu Thyssenkrupp Steel.
Zakład bezpośredniej redukcji Thyssenkrupp Steel ma zostać oddany do użytku w 2027 roku. Proces działa w oparciu o wodór i odnawialną energię elektryczną, co znacznie zmniejsza ślad węglowy. Na początku, w fazie rozruchu, zakład będzie wykorzystywał gaz ziemny jako czynnik redukujący, a później sukcesywnie będzie on zastępowany wodorem. Powstały produkt – stal bluemint® – będzie certyfikowany zgodnie z uznanymi standardami i może kwalifikować się do etykiety LESS Label A, jeśli wodór wykorzystywany w produkcji będzie wytwarzany w całości ze źródeł odnawialnych. Klasyfikacja ta, opracowana przez Niemieckie Stowarzyszenie Stali przy wsparciu Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Klimatu, zapewnia pełny obraz wpływu produktu stalowego na klimat i dokumentuje jego prawie bezemisyjną produkcję.
Redukcja emisji CO2 w łańcuchu dostaw
Grupa Volkswagen może odnieść znaczne korzyści z tego innowacyjnego procesu w celu redukcji emisji CO2, ponieważ ok. 15-20 procent emisji samochodu elektrycznego pochodzi z użytej do jego produkcji stali. Co więcej, ta koncepcja dekarbonizacji umożliwia wytwarzanie pełnego portfolio produktów zgodnie ze zwykłymi specyfikacjami i w najwyższej jakości. Dostawy mają rozpocząć się w 2028 r., a następnie będą stopniowo rozszerzane.
Współpraca między obiema firmami zwiększa ich koncentrację na obszarze elektromobilności. Obejmuje ona ekonomiczne, lekkie rozwiązania do wysoce wytrzymałych konstrukcji pojazdów oraz stal do wydajnych elektrycznych układów napędowych. Stal odgrywa kluczową rolę w transformacji mobilności, nie tylko przy produkcji silników elektrycznych, lecz także jako materiał na nadwozia i inne elementy konstrukcyjne pojazdów elektrycznych. W kontekście elektromobilności stal jest niezwykle ważnym materiałem, ponieważ w pojazdach elektrycznych używa się jej więcej niż w pojazdach spalinowych.
Strategia ekologicznej stali Grupy Volkswagen
Partnerstwo pomiędzy Volkswagen Group i Thyssenkrupp Steel pokazuje, w jaki sposób można tworzyć zrównoważone rozwiązania dzięki innowacyjnym technologiom i strategicznym sojuszom. Jest to jedna z szeregu inicjatyw Grupy Volkswagen, mających na celu zwiększenie wykorzystania zielonej stali w produkcji. Oprócz współpracy z Thyssenkrupp Steel, Grupa Volkswagen od 2022 roku współpracuje z Salzgitter AG. Grupa Volkswagen i Vulcan Green Steel podpisały niedawno porozumienie w sprawie długoterminowego partnerstwa. Za pośrednictwem swojej spółki zależnej Scania, Grupa posiada również udziały w H2 Green Steel, szwedzkim producencie zielonej stali.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.