Dostawca usług mobilnych Elli wprowadza nowe, bardziej elastyczne plany taryfowe
- W ramach sieci Elli dostępnych jest w Europie ponad 500 tysięcy punktów ładowania
- Największa europejska sieć ładowania skraca okres umowy do zaledwie jednego miesiąca i przechodzi na rozliczanie według zużycia w całej Europie.
- Opłata za blokowanie ładowarki będzie naliczana dopiero po czterech godzinach.
- Nowe stawki opłat obowiązują od 1 czerwca 2023 r. dla marek Elli, SEAT/CUPRA, Škoda, Audi i Volkswagen oraz Volkswagen Samochody Dostawcze na 28 europejskich rynkach.
Klienci Elli oraz marek SEAT/CUPRA (Easy Charging), Škoda (Powerpass), Audi (Audi Charging) i Volkswagen (We Charge), a także Volkswagen Samochody Dostawcze mogą od dziś korzystać z nowego systemu taryfowego. Szczegółowe warunki różnią się w zależności od kraju i marki, można się z nimi zapoznać w aplikacjach na smartfony. Wszyscy użytkownicy skorzystają teraz ze zmiany naliczania opłat za ładowanie według czasu na ładowanie według zużycia w kilowatogodzinach (kWh). Opłata za blokowanie ładowarki prądu zmiennego AC będzie naliczana dopiero po czterech godzinach, nie po trzech jak było do tej pory. Tak jak dotychczas, opłata ta nie będzie pobierana na stacjach ładowania AC między godziną 21 a 9 rano.
Ponadto minimalny okres obowiązywania umowy został skrócony z dwunastu miesięcy do zaledwie jednego lub trzech miesięcy, w zależności od wybranej oferty. Oznacza to, że klienci będą mogli wybrać najlepszą dla siebie taryfę na krótki czas – na przykład na dłuższe podróże podczas wakacji. Wygodna technologia Plug & Charge, w której rejestracja, ładowanie i rozliczanie odbywają się automatycznie, jest elementem wszystkich markowych taryf.
Kolejną innowacją jest sieć wyselekcjonowanych partnerów (selected partner network SPN) z dodatkowymi udogodnieniami w zakresie ładowania. Jest ona elementem taryfy dla marek Elli, SEAT, Škoda, Audi i Volkswagen, umożliwia również innym partnerom zaoferowanie niższych stawek za ładowanie, co wcześniej było możliwe tylko dla IONITY. Od dziś do sieci SPN obok IONITY, włączone są także Ewiva (Włochy), huby ładowania Audi (Niemcy, Szwajcaria) oraz Aral Pulse (Niemcy). Stacje te oferują klientom wysoki standard ładowania.
Dzięki podjętym środkom Elli stara się złagodzić niezbędne korekty cen, które są konsekwencją zwiększonych kosztów operatorów stacji, którzy oprócz zwiększonych kosztów infrastruktury przenoszą również podwyżki cen energii elektrycznej na Elli. Nowe stawki wchodzą w życie od 1 czerwca 2023 r. i będą obowiązywać nowych klientów na 28 rynkach europejskich. W Polsce miesięczna stawka za średni abonament np. dla marki Skoda została obniżona do 13,99 zł.
Elli tworzy największą sieć ładowania w Europie z liczbą 500 000 punktów ładowania obejmującą 950 dostawców w 28 krajach. Duża liczba punktów ładowania i łatwe w obsłudze stacje są kluczem do szybkiego rozwoju elektromobilności.
Elli: szerokie portfolio rozwiązań w zakresie energii i ładowania
Firma Elli, zatrudniająca około 300 pracowników, zaspokaja potrzeby klientów na styku energii i mobilności. Elli to marka Grupy Volkswagen, która oferuje szerokie portfolio rozwiązań w zakresie energii oraz ładowania w Europie, a także działa jako dostawca usług w zakresie mobilności. Obecna gama produktów obejmuje rozwiązania w zakresie ładowania dla klientów prywatnych i firm – od własnego wallboxa i elastycznej stacji szybkiego ładowania Flexpole po usługi ładowania i innowacyjne, inteligentne taryfy odnawialnej energii elektrycznej. W przypadku ładowania w przestrzeni publicznej Elli zapewnia cyfrowe rozwiązania i usługi ułatwiające ładowanie. Firma Elli została założona w 2018 roku i ma oddziały w Berlinie, Wolfsburgu i Monachium.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.