Milion osób na rzecz ochrony klimatu – aktywność pracowników i sieci dealerskiej Grupy Volkswagen
- Z okazji Dnia Ziemi pracownicy Grupy Volkswagen poświęcą jedną godzinę swojego czasu pracy na działania związane z ochroną klimatu
- Prezes zarządu Grupy Volkswagen Oliver Blume: „Motto tegorocznego Dnia Ziemi to ‘Inwestuj w naszą planetę’. W Volkswagenie robimy to dosłownie, przeznaczając ponad 52 mld euro na rozwój indywidualnej, bezemisyjnej mobilności – więcej niż jakikolwiek inny producent samochodów.”
„Hasło tegorocznego Dnia Ziemi brzmi ‘Inwestuj w naszą planetę’. W Volkswagenie robimy to dosłownie, przeznaczając ponad 52 mld euro – więcej niż jakikolwiek inny producent samochodów – na rozwój indywidualnej, bezemisyjnej mobilności. Udział pojazdów elektrycznych w łącznej sprzedaży Grupy stale rośnie: w 2022 roku wynosił już prawie 7 procent. Do 2030 roku Porsche chce, by ten odsetek przekroczył 80 procent na całym świecie, a marka Volkswagen planuje osiągnąć 80 procent w Europie. Myślimy również o infrastrukturze ładowania z wykorzystaniem energii odnawialnej: Do 2025 roku zbudujemy około 18 000 punktów szybkiego ładowania w Europie i około 45 000 na całym świecie. Jesteśmy przekonani, że elektromobilność jest najlepszym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu. Do tematu zrównoważonego rozwoju podchodzimy holistycznie: ekonomicznie, ekologicznie i społecznie. Dzięki ‘Project1Hour’ dajemy przykład w Dniu Ziemi, łączymy cele społeczne i cele korporacyjne z propozycją skierowaną do każdego pracownika. Razem jesteśmy milionem głosów dla ochrony klimatu” – powiedział prezes Grupy Volkswagen, Oliver Blume.
„Zrównoważony rozwój i ochrona klimatu nie są w Volkswagenie tylko pustymi słowami. Świadczy o tym m.in. zaangażowanie pracowników naszego koncernu w ‘Project1Hour’. W 2022 roku niemal 300 000 koleżanek i kolegów przedstawiło pomysły pozwalające zmniejszyć nasz wpływ na środowisko i klimat w pracy i życiu prywatnym. Będziemy kontynuować to zobowiązanie w 2023 roku i dalej zwiększać naszą świadomość i wrażliwość na kondycję Ziemi. Jest to ważne, ponieważ wszyscy zdajemy sobie sprawę, że istnieje tylko jedna Ziemia i że musimy traktować ją z troską” – powiedział szef działu HR Grupy Volkswagen, Gunnar Kilian.
„Godzina czasu pracy pomnożona przez ponad 670 000 pracowników w całej Grupie oznacza ogromny potencjał. Jeśli w tej godzinie powstanie wiele kreatywnych pomysłów i inicjatyw, które zostaną wdrożone naprawdę zrobi to różnicę. Dlatego mam nadzieję, że jak najwięcej kolegów będzie miało możliwość uczestniczenia w tym przedsięwzięciu” – powiedziała przewodnicząca rady zakładowej, Daniela Cavallo.
Przedsięwzięciu „Project1Hour” towarzyszą kampanie w różnych miejscach: np. w głównym zakładzie w Wolfsburgu Christian Vollmer, członek zarządu ds. produkcji, zachęca pracowników, by częściej korzystali z rowerów, aby ich dojazd do pracy był bardziej zrównoważony. Astrid Fontaine, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, również zachęca pracowników do aktywności w drodze do pracy i nie tylko, a także by dojeżdżali jednym samochodem w kilka osób. Porsche finansuje korzystanie z transportu publicznego dla pracowników przez jeden dzień.
W wielu stołówkach dla pracowników Volkswagena w Niemczech są prowadzone kampanie zachęcające do zmiany diety na wegetariańską lub wegańską. Stołówka Bentleya w Crewe w Anglii również koncentruje się na menu opartym na produktach roślinnych w okresie trwania kampanii, czemu towarzyszą wskazówki dotyczące zdrowego i pozytywnego dla klimatu stylu życia.
Volkswagen Group of America organizuje kampanię recyklingową i oferuje pracownikom i klientom możliwość oddania do recyklingu laptopów, telefonów komórkowych, baterii i innych małych urządzeń elektrycznych. Ponadto w kilku miejscach, takich jak siedziby w Herndon i w Auburn Hills, odbywają się akcje zbierania odpadów: pracownicy sprzątają publiczne parki i inne obiekty. Spółka zależna CARIAD, zajmująca się oprogramowaniem postawiła sobie za cel bycie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2025 roku i organizuje dla swoich pracowników Tydzień Zielonej Techniki z informacjami na temat tego, jak oprogramowanie może pomóc w zmniejszeniu śladu węglowego. Ponadto odbędą się rozmowy z ekspertami i różne warsztaty.
W 2018 roku Grupa Volkswagen, jako pierwszy producent samochodów, zobowiązała się do przestrzegania paryskiego porozumienia klimatycznego. Strategia i cele koncernu mają zapewnić, że najpóźniej do 2050 roku koncern uzyska neutralny bilans emisji CO2. Cel ten obejmuje zarówno pojazdy, jak i zakłady oraz wszystkie procesy. Zrównoważony rozwój jest jednym z 10 strategicznych obszarów działania, które Grupa Volkswagen realizuje pod kierownictwem prezesa zarządu, Olivera Blume.
Grupa Volkswagen łączy swój „Project1Hour” z obchodzonym 22 kwietnia na całym świecie Dniem Ziemi. Dzień Ziemi został ustanowiony w USA w 1970 roku i jest obchodzony corocznie tego samego dnia. Od momentu ustanowienia ponad 50 lat temu stał się ogólnoświatowym ruchem ekologicznym. Już w pierwszym Dniu Ziemi w akcjach wzięło udział 20 milionów ludzi, a dziś jest ich już ponad 10 razy więcej. Święto to różnorodne działania związane z ochroną środowiska i klimatu oraz zobowiązanie do wspólnego tworzenia zrównoważonych rozwiązań dla środowiska i klimatu. W tym roku hasłem przewodnim międzynarodowego Dnia Ziemi jest „Inwestuj w naszą planetę”.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.