Kampania reklamowa przygotowana przez studentów Uniwersytetu Artystycznego
- studenci trzech pracowni Katedry Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu w ramach ćwiczeń semestralnych przygotowywali projekt kampanii reklamowej, która ma dotyczyć części zamiennych do samochodów starszych niż 4-letnie, tzw. Economy Parts
- najlepsze prace można oglądać na stronie https://economy-parts.pl/kampania/, kampania komunikacyjna realizowana jest w internecie oraz w przestrzeni miejskiej 7 miast w Polsce, do których nawiązują grafiki
- ponad 4-letnie auta grupy Volkswagen stanowią bardzo dużą część parku samochodowego, dedykowane dla nich części zamienne z linii Economy Parts gwarantują niższą cenę napraw w porównaniu z naprawami z użyciem części przeznaczonych na tzw. pierwszy montaż
Celem konkursu organizowanego przez Volkswagen Group Polska we współpracy z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu było stworzenie koncepcji kampanii reklamowej, która ukazywałaby jakość i konkurencyjność cenową części samochodowych z linii Economy Parts, przeznaczonych do samochodów starszych niż 4-letnie. Części z tej linii są nawet o 40% tańsze od części używanych na pierwszy montaż, mają dwa lata gwarancji i jakość części dedykowanych do nowych aut. Dzięki częściom z linii Economy Parts naprawa kilkuletniego samochodu w ASO nie musi być droga. Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu pracy graficznej (infografika, plakat lub animacja), która będzie łączyć dowolną część samochodową z linii Economy Parts, jedno z siedmiu wybranych polskich miast lub aglomeracji (Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław) oraz hasło przewodnie.
„Tegoroczna współpraca ze studentami Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Poziom był bardzo wysoki, podczas wyboru zwycięzców, każdy głos jury miał znaczenie, bardzo cenne było tutaj wsparcie kadry uniwersyteckiej. Projekt okazał się niezmiernie ciekawy dla każdej ze stron, jest przykładem owocnej współpracy biznesu z nauką”, powiedział Mikołaj Ostach, kierownik ds. produktu i cen w dziale Części i Akcesoriów Grupy Volkswagen.
Zwycięskie prace są wykorzystane w komunikacji marketingowej w internecie, można je również zobaczyć na plakatach w siedmiu miastach, do których nawiązują kreacje. Na przykład w Poznaniu zaprezentowany zostanie projekt Marty Jerzmanowskiej, przedstawiający Świętego Marcina na koniu – postać mocno związaną z tym miastem. W Katowicach eksponowana będzie praca z grafiką kopalni nawiązującej do układu wydechowego samochodu wykonana przez Olgę Drozdowską. Autorka pracy dla miasta Wrocław, Martyna Kasycz nawiązała do rzeźby krasnali, które ukryte zostały w przestrzeni miasta. Wszystkie nagrodzone prace można oglądać na stronie https://economy-parts.pl/kampania/.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.