Klienci w Chinach stawiają na bezpieczeństwo we własnym samochodzie
- 2 spośród 3 ankietowanych osób wolałyby przemieszczać się własnym samochodem niż publicznymi środkami komunikacji
- w 22 spośród 24 fabryk Volkswagena w Chinach wznowiono produkcję
- 98 procent dealerów Volkswagena ponownie otworzyło swoje salony
Obawa przed zarażeniem się koronawirusem sprawia, że coraz więcej Chińczyków chce mieć
własny samochód. Zdjęcie przedstawia popularny model VS5* nowej marki JETTA.
Ipsos zapytał pod koniec lutego 1.620 Chińczyków o ich preferencje w dziedzinie środków transportu. Okazało się, że obawa przed wirusem zmieniła dotychczasowe przyzwyczajenia.
Na liście preferowanych pojazdów samochód z miejsca trzeciego przesunął się na pierwsze, a autobusy i metro spadły na dalsze pozycje. Rowery użytkowane przez jednego właściciela utrzymały się na drugim miejscu. Do podobnych wniosków co Ipsos doszła firma doradcza Kantar. „Z powodu epidemii ludzie będą się zastanawiać, jakimi środkami transportu zechcą się w przyszłości przemieszczać” – napisano w badaniu na temat skutków koronawirusa dla chińskiego przemysłu. To może spowodować wzrost zainteresowania kupnem samochodu.
Praca z zachowaniem zwiększonych rygorów bezpieczeństwa – tutaj w fabryce w Foshan.
W 22 spośród 24 fabryk Volkswagena w Chinach wznowiono produkcję.
Po gwałtownym spadku w lutym teraz chiński rynek samochodowy wraca do normy. „Zakładam, że wczesnym latem sprzedaż samochodów osiągnie zeszłoroczny poziom” – mówi Stephan Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China. W 22 spośród 24 fabryk Volkswagena w Chinach wznowiono produkcję.
Swoje salony ponownie otworzyło także ponad 98 procent dealerów Volkswagena. Wśród ich klientów mogą się teraz znaleźć osoby, które na zakup samochodu zdecydowały się właśnie na skutek pandemii koronawirusa – w każdym razie mogą na to wskazywać wyniki badania instytutu Ipsos.
Jeden z jego ważniejszych wniosków: dwie trzecie pytanych, którzy nie posiadają w tej chwili samochodu chciałoby kupić auto w najbliższym półroczu. Dla trzech spośród czterech osób noszących się z zamiarem zakupu istotnym powodem jest potrzeba chronienia się przed ewentualnym zarażeniem. Na liście przyczyn, dla których osoby te chcą kupić samochód chęć ochrony zdrowia znacznie wyprzedza takie potrzeby, jak możliwość łatwiejszego przemieszczania się całą rodziną czy większa elastyczność dojazdów.
Stephan Wöllenstein , CEO Volkswagen Group China
„Zakładam, że wczesnym latem sprzedaż samochodów osiągnie zeszłoroczny poziom” –
Stephan Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China
To spodziewane większe zainteresowanie zakupem samochodu może być szczególną szansą dla marki JETTA, którą Volkswagen wprowadził na chiński rynek w zeszłym roku. Oferta JETTY jest skierowana przede wszystkim do młodych ludzi, którzy kupują auto po raz pierwszy. Spośród wszystkich nowych marek samochodowych w Chinach debiut JETTY okazał się najbardziej udany – w ciągu pierwszych trzech miesięcy marka dostarczyła klientom 30.000 aut. „Liczby pokazują, że JETTA ma ogromny potencjał. Po wygaśnięciu pandemii chcemy to wykorzystać i zainteresować klientów modelami z oferty Volkswagena” – zapowiada Wöllenstein. W tej chwili sprzedaż wprawdzie nie jest jeszcze duża, ale sytuacja wraca do normy.
Z badań wynika, że 80 procent samochodów należących do niższych klas wybierają w Chinach klienci, którzy kupują swoje pierwsze auto w życiu – właśnie do nich adresowane są modele JETTY, wyróżniające się wysoką jakością, bezpieczeństwem i ciekawą stylistyką. Oferta obejmuje SUV-a VS5 i sedana VA3. Niedawno marka wprowadziła do sprzedaży w Chinach drugi model z rodziny SUV-ów – VS7. Z powodu pandemii zrezygnowano jednak z wielkiej prezentacji i przedstawiono ten model w internecie. Liczba siedmiu milionów widzów wskazuje, że spotkał się on z dużym zainteresowaniem. Stephan Wöllenstein – „Rosnący segment SUV-ów stanowi już niemal połowę chińskiego rynku i wciąż się zwiększa. Jestem przekonany, że w kolejnych miesiącach VS7 będzie się doskonale sprzedawał”.
* – dostępny tylko na chińskim rynku
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.