Volkswagen Group Polska umacnia się na pozycji lidera sprzedaży nowych samochodów w Polsce
- Wzrost udziału spółki w rynku rośnie o 1,3 procenta
- Słabsze wyniki branży we wrześniu
- Wolf-Stefan Specht – WLTP czynnikiem, który miał ogromny wpływ na liczbę rejestracji we wrześniu
Poznań, 10 października 2018 r. – Po wrześniowych wynikach rejestracji samochodów Volkswagen Group Polska utrzymuje pozycję lidera rynku samochodów nowych w Polsce. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku VGP odnotowała wzrost udziału w rynku do 29 procent. Jest to wzrost o 1,3 procenta w stosunku do wyniku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wrześniowe wyniki rejestracji nowych samochodów w Polsce potwierdziły przewidywania ekspertów. Znaczący spadek całej branży w tym miesiącu jest związany z wejściem w życie nowej procedury homologacji WLTP.
Mimo zmniejszonych dostaw do klientów we wrześniu, Grupa może uznać pierwsze dziewięć miesięcy 2018 roku za udane. W tym okresie zarejestrowano 117.201 samochodów marek koncernu Volkswagen w Polsce (wzrost o 18,7 procenta). Również udział w rynku pozostaje na satysfakcjonującym poziomie, wynoszącym 29 procent (wzrost o 1,3 procenta rok do roku).
„Wprowadzenie nowej normy homologacji samochodów WLTP wpłynęło na sprzedaż samochodów wszystkich producentów praktycznie w całej Europie” – tłumaczy Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. „Nadchodzące miesiące będą okresem ciężkiej pracy dla nas. Mimo to wierzę, że ten rok zakończymy kolejnym sukcesem i rekordową liczbą dostaw w Polsce”.
Jak cała branża w Europie, Volkswagen Group Polska odczuwa wprowadzenie nowej procedury homologacji samochodów WLTP. Po bardzo dobrych wynikach w lipcu i w sierpniu spółka odnotowała spowolnienie we wrześniu. We wspomnianym miesiącu zarejestrowano 6.940 samochodów osobowych pochodzących od importera. To o 3.326 samochodów mniej niż we wrześniu 2017 roku (spadek o 32,4 procenta).
Spadek liczby rejestracji odnotowały wszystkie marki osobowe wchodzące w skład Volkswagen Group Polska. 11-procentowym wzrostem może za to pochwalić się Volkswagen Samochody Użytkowe.
Z 29-cio procentowym udziałem w rynku Volkswagen Group Polska pozostaje niekwestionowanym liderem rynku nowych samochodów w Polsce. Niemal co trzecie auto opuszczające polskie salony należy do jednej z marek wchodzących w skład koncernu Volkswagen.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.