Volkswagen Group Night z okazji IAA 2017:
Marka Volkswagen prezentuje nowego I.D.CROZZ II
- Prezes Zarządu Marki Volkswagen dr Herbert Diess: „Naszym zadaniem jest sprawić, by nowoczesne rozwiązania techniczne stały się dostępne dla wielu ludzi. Jedno jest pewne: Golf przyszłości ponownie musi być autem „dla ludu!”
- bezemisyjny studyjny SUV pozwala wyobrazić sobie, jak w 2020 roku będzie wyglądał model seryjny
Poznań – Trwa odliczanie do chwili, w której nastąpi prawdziwy przełom w dziedzinie samochodów elektrycznych. Początkiem wielkiej zmiany może być rok 2020. Marka Volkswagen pracując nad innowacyjnymi samochodami elektrycznymi nowej generacji – modelami I.D., I.D.BUZZ oraz I.D.CROZZ – przyspiesza tę epokową zmianę. Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe, z okazji Volkswagen Group Night we Frankfurcie, powiedział: „Naszym zadaniem jest sprawić, by nowoczesne rozwiązania techniczne stały się dostępne dla wielu ludzi. To zadanie jest szczególnie ważne właśnie w czasach przełomu technologicznego. Jedno jest pewne: Golf przyszłości znowu musi być samochodem „dla ludu!”
W dzień poprzedzający otwarcie Międzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA we Frankfurcie koncern Volkswagen tradycyjnie organizuje uroczysty wieczór, podczas którego przedstawia swoje najważniejsze nowości. Z tej okazji marka Volkswagen zaprezentowała, jako światową premierę, model I.D.CROZZ II. Jest to jeszcze bardziej zaawansowany pojazd studyjny z napędem elektrycznym będący elementem ofensywy tego rodzaju aut, z których pierwsze będą wzbogacać paletę Volkswagena od roku 2020. I.D.CROZZ II to crossover łączący cechy SUV-a i czterodrzwiowego coupé, zbliżony do przyszłego modelu seryjnego. Widać to między innymi po zmianach stylistycznych w przedniej i tylnej części nadwozia lakierowanego w kolorze „Hibiscus Red Metallic”. Dzięki szerokiej pokrywie silnika, wyraźnie zaznaczonym konturom błotników oraz dachowi w kolorze połyskliwej czerni I.D.CROZZ II jest autem emanującym siłą i solidnością. Także charakterystyczny wzór diod w reflektorach przypomina ten, jaki znajdzie się w samochodzie seryjnym i sprawia, że samochód mocno się wyróżnia.
Zmiany dotyczą również wnętrza, które zaprojektowano jako „open space” zapewniający dużą przestrzeń i wyposażono w regulowane na wiele sposobów fotele. I.D.CROZZ II nie ma środkowego słupka dachowego (słupka B), dzięki czemu duże uchylne i przesuwne drzwi można szeroko otworzyć i bez problemu przewieźć autem rower.
Czyste powietrze we wnętrzu, niezależnie od warunków na zewnątrz auta, zapewnia nowo opracowany przez Volkswagena system CleanAir. Panel informacyjny dostarcza on informacji o jakości powietrza w kabinie oraz o aktualnym trybie pracy systemy. Ponadto I.D.CROZZ II jest wyposażony w nowy system sterowania głosem, dzięki któremu stosując odpowiednią komendę można otworzyć i zamknąć drzwi. Przy pomocy polecenia wydanego ustnie można też uruchomić lub wyłączyć w pełni automatyczny tryb jazdy „I.D.Pilot”.
I.D.CROZZ II to sportowy, interaktywny i bezemisyjny crossover, którego elektryczny napęd na cztery koła 4MOTION sprawdza się tak samo dobrze na nieutwardzonej nawierzchni, jak podczas złej pogody. Przy każdej osi pracuje jeden silnik elektryczny; rozdział momentu obrotowego następuje za pośrednictwem elektrycznego wału Kardana, czyli wirtualnego wału napędowego. Zasięg SUV-a, którego moc systemowa wynosi 225 kW, a prędkość maksymalna 180 km/h, określono na 500 kilometrów (wg NEDC) po jednokrotnym naładowaniu akumulatorów. Na stacji szybkiego ładowania, w ciągu 30 minut, wysokowydajny akumulator można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności.
Ponieważ akumulatory w I.D.CROZZ II umieszczono centralnie, a silniki po jednym w przedniej i tylnej części auta, uzyskano bardzo dobry rozkład masy. Dzięki temu I.D.CROZZ II ma właściwości jezdne porównywalne z tymi, jakie ma Golf GTI. Przyczynia się do tego również układ zawieszenia z amortyzatorami o elektronicznie regulowanej sile tłumienia nierówności, nowa oś wielowahaczowe z tyłu i również nowo opracowane kolumny McPhersona przedniego zawieszenia.
Modele z rodziny I.D. wzbogacą w przyszłości ofertę Volkswagena. W 2020 roku Volkswagen zaprezentuje kompaktowego, całkowicie elektrycznego czterodrzwiowego I.D. plasującego się w klasie Golfa oraz nowoczesnego SUV-a – I.D.CROZZ. W 2022 roku w sprzedaży znajdzie się I.D.BUZZ – nowe wcielenie legendarnego Volkswagena Bulli. Wszystkie trzy studyjne modele I.D. stworzono wykorzystując wspólną bazę konstrukcyjną „All New Electric Architecture” oraz nadano im zupełnie nową awangardową stylistykę. Inne cechy wyróżniające te auta to zasięg wynoszący do 600 km, przestronne wnętrze, niewielkie wymiary zewnętrzne oraz wyłącznie cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi w kabinie. Każde auto z rodziny I.D. będzie miało na pokładzie nowy innowacyjny system „vw.OS”, umożliwiający szybką aktualizację oprogramowania oraz jego upgrade, podobnie jak to jest w wypadku update’u smartfonów.
1) I.D.CROZZ II: model studyjny nie jest oferowany do sprzedaży dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
2) I.D.: model studyjny nie jest oferowany do sprzedaży dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
3) I.D.BUZZ: model studyjny nie jest oferowany do sprzedaży dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
4) I.D.CROZZ: model studyjny nie jest oferowany do sprzedaży dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.