W pierwszym kwartale 2016 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom 2,5 miliona samochodów
- Wzrost sprzedaży o 0,8% w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku
- 967.100 samochodów dostarczonych w samym marcu
- Fred Kappler, szef sprzedaży koncernu: „W Chinach koncern odnotował najlepszy początek roku od momentu rozpoczęcia swojej działalności w tym kraju”
Poznań, 19 kwietnia 2016 r. – Koncern Volkswagen w pierwszym kwartale 2016 roku zwiększył sprzedaż o 0,8%. Od stycznia do marca (włącznie) do klientów trafiło 2,5 miliona samochodów. W samym marcu sprzedano 967.100 aut, co jest niemal takim samym wynikiem jak przed rokiem. „Sprzedaż w Europie oraz w regionie Azji i Pacyfiku znacznie wzrosła w pierwszym kwartale 2016 r. W Chinach koncern odnotował najlepszy początek roku od momentu rozpoczęcia działalności w tym kraju”, oświadczył Fred Kappler, szef sprzedaży koncernu Volkswagen AG.
W Europie koncern przekazał klientom w marcu 447.600 nowych samochodów. Oznacza to wzrost o 2,7% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W samej Europie Zachodniej sprzedaż rosła (+1,9%), jednak na rodzimym niemieckim rynku lekko zmalała (-2,5%). Pozytywny trend odnotowano głównie we Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Rynki Europy środkowej i wschodniej również odznaczały się w tym okresie mocnym wzrostem (+8,8%), jednak znaczny wpływ miała na nie utrzymująca się trudna sytuacja w Rosji
(-3,3%).
W Ameryce Północnej koncern sprzedał w pierwszym kwartale 201.500 samochodów. Na największym pojedynczym rynku tego regionu, w USA, w marcu znalazło zbyt 49.900 nowych samochodów koncernu (-3,7%). W Ameryce Południowej do klientów trafiło w marcu 40.000 pojazdów. Z tej liczby 26.000 sztuk sprzedano w Brazylii – rynek tego kraju nadal się kurczył, co jest spowodowane ogólną trudną sytuacją gospodarczą.
W krajach Azji i Pacyfiku w pierwszym kwartale odnotowano znaczny wzrost sprzedaży. Łącznie wyniósł on w tym czasie 4,3% i zamknął się liczbą 1.045.400 samochodów. W ciągu trzech pierwszych miesięcy roku sprzedano w Chinach 955.500 pojazdów, co oznacza wzrost o 6,4% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W samym marcu do klientów w Chinach trafiło 328.000 samochodów.
Pełne wyniki sprzedaży koncernu z podziałem na regiony oraz marki dostępne w plikach word/pdf
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.