Grupa Volkswagen koncentruje się na swojej strategii i uruchamia programy wydajności we wszystkich markach w celu zwiększenia rentowności i przepływów pieniężnych

  • Nowe podejście „wartość ponad wolumen” priorytetowo traktuje zrównoważone tworzenie wartości ponad wzrost wolumenu
  • Strategiczny cel Grupy w zakresie zwrotu ze sprzedaży podniesiony do 9-11% do 2030 r.
  • Nowy model zarządzania grupami marek, zmiana pozycjonowania marek i gamy produktów
  • Każda marka przejmie odpowiedzialność za strategiczne cele w zakresie zwrotu ze sprzedaży
  • Zmiana architektury platform, akumulatorów, oprogramowania i usług w zakresie mobilności
  • Dostosowanie strategii regionalnych, zwłaszcza na rynkach Chin i Ameryki Północnej.
  • CEO Oliver Blume: „Zreorganizowaliśmy strategicznie i technologicznie Grupę Volkswagen. Zorientowanie na klienta, przedsiębiorczość i duch zespołowy determinują nasze działania. Ambitne, strategiczne cele zwrotu z ustrukturyzowanymi programami wydajności wzmacniają naszą stabilność finansową”

Poznań, 23 czerwca – Grupa Volkswagen koncentruje się na ustaleniach strategii i przedstawiła zasady, które będą obowiązywać w przyszłości – chodzi o orientację na klienta, przedsiębiorczość i ducha pracy zespołowej. Grupa wyznacza poszczególnym markom cele w zakresie zwrotu. Aby je osiągnąć, w szczególności wzmocnić rentowność i przepływy pieniężne, a także zmniejszyć zaangażowanie kapitału, każda marka uruchamia własny program zwiększenia wydajności. Wiąże się to z ważną zmianą: zamiast nacisku na wzrost wolumenu, w przyszłości priorytetem będzie zrównoważone tworzenie wartości w oparciu o zasadę „wartość ponad wolumen”. Aby umożliwić pełne wykorzystanie efektu skali oferowanych przez poszczególne platformy, Grupa ujednolici architekturę, akumulatory, oprogramowanie i usługi mobilne. W ujęciu regionalnym Grupa koncentruje swoje inwestycje na najbardziej atrakcyjnych polach zysków na świecie. W tym kontekście dopracowano również strategie dla ważnych rynków wzrostu w Chinach i Ameryce Północnej. W oparciu o ukierunkowane podejście marek i programy wydajności, Grupa zwiększa swój strategiczny cel zwrotu ze sprzedaży do 9-11 procent do 2030 roku.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.