Grupa Volkswagen ponad dwukrotnie zwiększyła dostawy elektrycznych modeli w pierwszym półroczu
- Bardzo widoczny efekt ofensywy modelowej pojazdów zasilanych energią elektryczną
- Liczba dostaw pojazdów elektrycznych na całym świecie zwiększona ponad dwukrotnie, do 170.939 sztuk w pierwszej połowie bieżącego roku (2020, 64.462)
- Planowany jeszcze większy wzrost dostaw w drugiej połowie roku dzięki poszerzeniu gamy dostępnych modeli
- Także modele hybrydowe typu plug-in (PHEV) cieszą się dużym zainteresowaniem. Ich dostawy zwiększyły się ponad trzykrotnie do 171.300 sztuk (2020, 56.303)
- Christian Dahlheim, dyrektor sprzedaży Grupy: „Nasza globalna ofensywa elektryczna przynosi efekty, a zapotrzebowanie klientów na elektryczne modele jest bardzo wysokie. W tym roku planujemy po raz pierwszy dostarczyć około miliona zelektryfikowanych pojazdów i jesteśmy przekonani, że osiągniemy cele floty naszych pojazdów w zakresie emisji CO2 w Europie”.
Jeśli chodzi o dostawy pojazdów typu BEV w podziale na rynki, w pierwszym półroczu europejski rynek ze 128.078 pojazdami (udział: 74,9 procent) wyraźnie prowadził. Tutaj Grupa była liderem rynku, z około 26 procentowym udziałem w dostawach pojazdów elektrycznych. W USA Grupa przekazała klientom 18.514 modeli, co odpowiada 10,8 procent jej światowych dostaw modeli zasilanych energią elektryczną. W ten sposób Grupa osiągnęła na tamtym rynku wyższy udział wśród pojazdów w pełni elektrycznych, wynoszący około 9 procent, niż na całym rynku obejmującym pojazdy z napędem konwencjonalnym. W Chinach w pierwszej połowie 2021 r. klientom przekazano 18.285 pojazdów, co stanowi 10,7 procent światowych dostaw elektrycznych modeli Grupy.
Ofensywa modeli BEV głównej marki Volkswagen rozpoczęła się w Europie w zeszłym roku wraz z modelem ID.3. Po tym modelu w tym roku pojawił się elektryczny SUV ID.4, który w marcu został również wprowadzony na rynek w USA i Chinach. Ponadto ID.6, elektryczny SUV z maksymalnie 7 miejscami dostosowany specjalnie do potrzeb chińskich klientów, jest dostępny w Chinach od czerwca. Christian Dahlheim powiedział: „W trzecim kwartale spodziewamy się znacznego wzrostu dostaw pojazdów elektrycznych w Chinach dzięki rozszerzonej ofercie modeli z rodziny ID.”
Nieco ponad połowa dostaw elektrycznych modeli Grupy na całym świecie do końca czerwca posiadała logo głównej marki Volkswagen, która przekazała klientom 92.859 pojazdów (udział: 54,3 procent). Na kolejnych miejscach znalazły się marki premium Audi i Porsche, odpowiednio z 32.775 pojazdami (udział: 19,2 procent) i 19.822 pojazdami (udział: 11,6 procent). ŠKODA dostarczyła 17.697 sztuk elektrycznych modeli (udział: 10,4 procent), a SEAT 6.172 (udział: 3,6 procent).
Pięć najpopularniejszych modeli elektrycznych Grupy Volkswagen w pierwszej połowie 2021 roku:
- Volkswagen ID.4 37.292 pojazdów
- Volkswagen ID.3 31.177 pojazdów
- Audi e-tron (w tym Sportback) 25.794 pojazdów
- Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) 19.822 pojazdów
- Volkswagen e-up! 17.890 pojazdów
Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.