Dobry początek roku w wykonaniu marek koncernu Volkswagen
- w styczniu marki należące do Grupy dostarczyły na całym świecie 882.200 pojazdów (-1,8 procenta)
- koncern zwiększa udział w rynkach, podczas gdy rynek światowy się kurczy
- wzrost udziału w rynkach w Europie, Ameryce Południowej oraz w regionie Azji i Pacyfiku, szczególnie w Chinach
- dużymi wyzwaniami w tym roku będą sytuacja na rynku chińskim oraz Brexit
Dostawy dla klientów w poszczególnych regionach:
W styczniu 2019 roku marki Grupy Volkswagen dostarczyły w Europie w sumie 334.400 pojazdów, czyli o 0,5 procent więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wyniki Grupy były szczególnie dobre w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie dostarczono klientom 56.100 pojazdów, czyli o 3,3 procent więcej niż przed rokiem. Przy 278.300 samochodach dostarczonych przez Grupę w Europie Zachodniej wynik w tym regionie pozostał na poziomie z ubiegłego roku. Marki należące do Grupy nieznacznie zwiększyły dostawy w Niemczech, gdzie przekazano klientom 98,6 tys. aut (+0,7 procenta).
W ubiegłym miesiącu Grupa dostarczyła 64.400 aut klientom w Ameryce Północnej, co stanowi spadek o 5,2 procenta. Jednym z jego kluczowych czynników były ogromne mrozy, które szczególnie mocno dały się odczuć w środkowej części kraju. W rezultacie Grupa dostarczyła 43.100 pojazdów (-2,8 procenta) w USA i 6300 sztuk (-8,3 procenta) w Kanadzie. Przy szczególnie trudnej sytuacji ekonomicznej w Meksyku, marki należące do Grupy dostarczyły w styczniu klientom 15.100 samochodów, co stanowi spadek o 10,2 procenta w porównaniu ze styczniem 2018 roku.
W Ameryce Południowej Grupa Volkswagen przekazała w styczniu klientom 45.500 samochodów, co stanowi spadek o 4,9 procenta. Ogólnie rynek zmniejszył się jeszcze bardziej. Silnym rynkiem dla Grupy była Brazylia, gdzie dostarczono klientom 31.300 aut (+11,5 procenta). Nie udało się zrekompensować strat w Argentynie – klientom dostarczono tam 9700 pojazdów (-34,3 procenta). Rynek ten wciąż się osłabia.
W regionie Azji i Pacyfiku Grupa Volkswagen przekazała w styczniu klientom 408.300 pojazdów, czyli o 3,1 procenta mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W Chinach, najważniejszym pojedynczym rynku dla Grupy, który obecnie stanowi 44 procent wszystkich dostaw, nowe samochody marek należących do Grupy odebrało 387.300 klientów. To o 2,9 procenta mniej niż w styczniu 2018 r. Mimo że marki należące do Grupy nie były całkowicie odporne na tendencję spadkową na rynku chińskim, Grupie udało się tam zwiększyć udział w rynku.
Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.